12.3.2014

Laitoksesta toiseen

Heissaan!!


Kuukausi on taas pyörähtäny, niin se aika menee nopeaa. Alle 2 kuukautta, ei tarvii enää miettii kaikkee paskaa,.. kuinka sä pärjäät, kuinka sua syyllistetään, kuinka sä oot niin pieni alaikänen paska.. Mä oon selvinny aika monesta isoista jutuista. Ajatella, 4 vuotta laitoksessa. Se on paskaa. Kaverit sanoo, '' mä oon ollu kuukausia laitoksessa''. No hei, ei se oo viel nii paha vaik se tuntuu siltä. Miettikää, miltä tuntus olla 4 vuotta laitoksessa? Et voi viettää aikaa oikee kavereittes kaa, et voi olla perheen kans normaalisti. Pitää soittaa ja olla koko ajan yhteyksissä tuohon saatanan laitokseen. Miten siinä voi viettää normaalisti perheen kans aikaa? Koko ajan on mielessä se paska paikka. 
Mut tää paska loppuu alle 2 kuukauden päästä. Onneksi.
Mutta niille jotka tulevat vielä asumaan nyt ja tulevaisuudessa laitoksessa... älkää hölmöilkö, älkää tehkö sitä kaikkea paskaa mitä mä oon tehny.. kaikki varmaan on tehny joskus jotain, tai tulee tekemään. Mutta suosittelen ettette tee. Se vaan vaikeuttaa sun oloa, kaikkien oloa ja rangaistuksia tulee, ja sitte ärsyttää enemmän. Ymmärrän että nyt ärsyttää, ko ei voi oikee elää normaalii elämää yms muuta. Mutta hankaloitatte enemmän omaa elämäämme mitä enemmän teette virheitä. Loppujen lopuks tajuatte oikeasti, ettei ois kannattanu tehä niinku teitte. Mä ymmärsin sen vasta 1-2 vuoden kuluttua. Mutta täytyy myöntää että mulla oli viime syksynä ihan samanlainen olo ku sillon ko jouduin eka kertaa laitokseen. Mut mikä kumma siinä on? Joutuu neljän seinän sisälle, puhelimet pois, ei saa puhua vanhempien kans, poikaystävää ei saa tavata jne.. Mut mä kuitenki ymmärsin loppujen lopuks, et pääsin helpommalla ku muut. Ja mitä enemmän te ootte kunnolla, sitä enemmän se palkitaan loppupeleissä. Muistakaa.

Mä hain nyt yhteishaussa viittomakielen perusohjaus tutkintoon, musiikkialalle, sosiaali-terveysalalle, lastenohjaaja, ja nuoriso- ja vapaa-ajan ohjaukseen. Musta tuntuu et mä pääsen siihen viittomakielen juttuun. Mutta jos pääsisin nuoriso- ja vapaa-ajan ohjaukseen, se olis hyvä. Tykkään kuunnella ja auttaa ihmisiä. Mulla on kokemusta laitoksista, se ois hyvä. Mun tulevaisuus näyttää aika aurinkoiselta. Ennen se näytti aina synkältä. 4 vuotta laitosta voi tehä ihmisestä masentuneen. Ja musta tuli masentunu. Mut niistäki on päässy osittain yli.

Rakkaus kukoistaa enemmän ko koskaan. 8 kuukautta on paljon jo. Mä rakastan sitä ihmistä niin paljon, mä en vois kuvitella et oisin erossa siitä. Meillä on niin paljon hyviä muistoja ja juttuja.

''Mä rakastan sua,
ja voin sanoo sen suoraan,
mitä vaan,
mitä nyt tapahtuukaan
en tuu sua kadottaan''
- Mira

Isää en oo nähny hirveesti oikeestaan, viimeks isänpäivänä. Mulla on sitä hirvee ikävä.. Nytku kävin helsingissä moikkaamassa mun parasta kaveria, äitiä, entistä koulukuraattoria ja ''opettajaa'' ja tietenki entisesssä laitoksessa tuli käytyä :) Tein yhden biisinki studiolla.. Se kertoo isästä.. Laittelen sen biisin teille tähän heti kun se tulee julki youtubeen.

Nyt ois aika alkaa ettiä omia kämppiä, niin lähellä se onki jo. Huhhuh, kauheeta :D

Lisää tekstiä taas myöhemmin ku ehtii. Kiitos kun luette :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti